Communicatie - Werkvolgorde

In het menu bovenin vind je het menu-item Projecten.

In Projecten zijn álle projecten zichtbaar en kan een nieuw project worden toegevoegd. Wanneer we verder zijn ingezoomd op een specifiek project zijn er voor dit project verschillende menu-items zichtbaar en in te vullen. In dit artikel gaan we verder in op het menu-item Communicatie. Het menu-item Communicatie is verdeeld in verschillende submenu-items. De submenu-items van Communicatie zijn de items die ook zichtbaar zijn op de Bewoners- of omgevingspagina. In dit artikel gaan we verder in op het submenu-item Werkvolgorde.

Met de module Werkvolgorde kun je de volgorde van uitvoering van de werkzaamheden wijzigen. De werkvolgorde kan op de Bewoners- of omgevingspagina op twee manieren worden weergeven:

  • Google Maps waarop de adressen gemarkeerd zijn.
  • Als een afbeelding.

Passend bij de Google Maps weergave of de afbeelding kun je een opmerking toevoegen met uitleg voor de bewoners. De keuze voor weergave van de werkvolgorde en het toevoegen van een opmerking kan op de pagina Werkvolgorde - Instellingen.

Indien je voor het eerst in het submenu-item Werkvolgorde bent, dan zie je dat deze pagina al deels gevuld is. De werkvolgorde wordt opgehaald en weergegeven aan de hand van de volgorde waarop de adressen van dit project zijn geïmporteerd of toegevoegd. Heb je  bij Adressen het Excel sjabloon of een eigen Excel-bestand geüpload? Dan staan de adressen bij Werkvolgorde in dezelfde volgorde als in het Excel-bestand. Heb je bij Adressen adressen handmatig of via postcode toegevoegd? Dan staan de adressen bij Werkvolgorde op volgorde van toevoegen van deze adressen. 

In dit artikel


Werkvolgorde toevoegen

Je kunt bij werkvolgorde geen adressen toevoegen. Deze worden opgehaald uit de module Adressen. Heb je bij Adressen het Excel sjabloon of een eigen Excel-bestand geüpload? Dan staan de adressen bij Werkvolgorde in dezelfde volgorde als in het Excel-bestand. Het is dus aan te raden om het Excel-bestand al op volgorde te zetten van de werkvolgorde. Heb je bij Adressen adressen handmatig of via postcode toegevoegd? Dan staan de adressen bij Werkvolgorde op volgorde van toevoegen van deze adressen. 


Werkvolgorde wijzigen

De werkvolgorde kan gewijzigd worden. De werkvolgorde wijzigen kan via de pagina ProjectenCommunicatie - WerkvolgordeWerkvolgorde.

LET OP! Werkvolgorde wijzigen is alleen mogelijk als je hiertoe rechten hebt gekregen.
1

Klik op Projecten - CommunicatieWerkvolgordeWerkvolgorde.

2

Als je met je muis op een adres gaat staan, kleurt de balk met de vraag blauw.

3

Versleep de adressen naar de gewenste posities. 

4

Laat je de adressen los, dan wordt de nieuwe Werkvolgorde direct Opgeslagen.


Werkvolgorde instellingen

De Werkvolgorde wordt op de Bewoners- of omgevingspagina weergegeven. Via het submenu-item WerkvolgordeInstellingen is in te stellen of je de werkvolgorde wilt laten zien of dat je liever kiest voor een afbeelding. Daarnaast is er in dit submenu-item ook een opmerking toe te voegen op de pagina Werkvolgorde.

LET OP! Werkvolgorde instellen is alleen mogelijk als je hiertoe rechten hebt gekregen.

Je kunt op de Bewoners- of omgevingspagina een afbeelding van de werkvolgorde weergeven in plaats van de Google Maps weergave. Dit doet je als volgt:

1
Klik op Projecten - Communicatie - Werkvolgorde - Instellingen.
2
Zet 'Afbeelding tonen i.p.v. Google Maps kaart' aan.
3

Kies een Afbeelding die op de Bewoners- of omgevingspagina wordt getoond onder de pagina Werkvolgorde. Een afbeelding kan worden geselecteerd uit de Media, maar kan hier ook worden geüpload.

4

Klik op Opslaan

Je kunt op de Bewoners- of omgevingspagina ook een opmerking toevoegen voor op de pagina Werkvolgorde. Een opmerking kan bijvoorbeeld uitleg zijn over de werkvolgorde. Een opmerking toevoegen aan de pagina Werkvolgorde kan als volgt:
1

Klik op Projecten - Communicatie - Werkvolgorde - Instellingen.

2
Typ in het tekstvak een opmerking.
3

Klik op Opslaan